4 chyby, které při psaní blogu děláte

Zapomeňte na školní slohové práce, vytlučte si z hlavy zažité poučky o podobách literárních útvarů. Psaní příspěvků pro firemní blog se rozsáhlým větným kompozicím nepodobá ani v nejmenším. Blogové posty nejsou fejetony, nejde o eseje ani popisné útvary (ačkoliv jisté prvky na blogu své místo mají). Víc než co jiného jsou posty marketingovým nástrojem pro vyvolání zájmu a prohloubení důvěry ve vaši značku, instrumentem posouvajícím nezaujatého uživatele ve věrného klienta. Tomu všemu musí text blogového příspěvku odpovídat.

Vyhněte se následujícím nešvarům, a vaši zákazníci vás budou milovat. Ale ještě předtím si sestavte kvalitní obsahový plán a naučte se, jak dopad vypracovaného obsahu měřit. Co děláte při psaní blogu špatně?

Nehovoříte ke svému publiku, nebo k němu hovoříte špatně

Promlouvat k cílové skupině špatným tónem komunikace je jako vystoupit s metalovou kapelou na festivalu vážné hudby. Vás to možná zabaví, publikum ale štěstím zářit nebude. Pokud je vaším typickým zákazníkem žena v domácnosti, nenuťte ji číst o typech motorů ve vysavačích. Neřeší problematiku jejich výroby – chce mít rychle a dokonale uklizenou domácnost.

Stejně tak zapomeňte na sebestředné vychvalování. Pokud už k němu přistoupíte, mějte jej podložené fakty (opravdu jste nejlevnější na trhu?) a šetřete s ním. Zájem vašich čtenářů dokáže podkopat i jediný článek o tom, jak úžasně vaše společnost dokázala zdvojnásobit výrobu. A zapamatujte si – cokoliv, co neslouží dlouhodobé marketingové strategii, nemá ve vašem obsahu místo.

Zapomínáte na výzvu k akci

A tím přicházíte o zakázky a peníze z prodeje. Ano, lidé povětšinou příkazy rádi nemají – jsou-li ale úměrné dané situaci, rádi vám vyhoví. Třeba proto, že jim vaše video pomohlo zprovoznit pračku a chtějí vám vaši laskavost oplatit sdílením. Nebo proto, že chtějí pravidelně odebírat novinky z vašeho odvětví – a „příkaz“ k zadání e-mailové adresy jim ukazuje, jak toho dosáhnout.

Zásadní vliv výzvy k akci na konverzní poměr opakovaně potvrdilo nesčetné množství studií. A třeba v e-mailovém marketingu dokáže vhodně nastavená série podobných žádostí dovést uživatele k nákupu.

Kopírujete Hrabala

Dlouhá souvětí nejsou na škodu. Ale podobá-li se váš text románu „Taneční hodiny pro starší a pokročilé“, dočte vaše sdělení do samého konce jen několik jedinců. A případné využití vašich služeb si ještě dobře rozmyslí.

Vaříte z vody

Nevíte, o čem psát? Běžte si raději zaběhat – a to hned ze dvou důvodů. Zaprvé: Tvorba textu je proces, jehož výstupem je ucelené předání určité myšlenky způsobem, který bude čtenář s to pochopit. Zadruhé: Fyzická aktivita podporuje kreativní myšlení, stejně tak změna prostředí. Není náhoda, že ty nejlepší věci vymyslíme ve sprše či na procházce.

Témata si samozřejmě můžete předpřipravit – ostatně bez promyšleného obsahového plánu není příliš efektivní blog vůbec psát. Součástí správně udělané strategie totiž není jen pustý list nápadů, ale i soupis hlavních myšlenek a pointy, ke které má celý text směrovat. Jeho napsání je pak už jen otázkou zkušeností. Žádné přehnané kreativity není třeba.

Nevíte si s texty rady? Rádi byste pro své zákazníky psali pravidelně blog, ale nedostává se vám času ani nápadů? Napište nám – zdarma vám nastíníme, jakým směrem by se vaše články měly ubírat.

Nejnovější články

V Praze nalezneme přibližně 4 500 restaurací, které společně vytváří extrémně konkurenční prostředí, ve kterém není…
Na začátek několik faktů: Twitter má cca 328 milionu aktivních uživatelů měsíčně, jde o jednu z nejzásadnějších…
O LinkedInu slyšel snad každý, kdo někdy alespoň lehce zavadil o sféru marketingu, IT nebo byznysu. Málokdo už ale ví,…