4 nástroje, se kterými zvládnete webovou analytiku levou zadní

Základem efektivního fungování webu a plnění jeho cílů je důkladná analýza chování uživatelů. Ať už děláte content marketing, propagujete web placenou reklamou nebo na své stránky odkazujete ze sociálních sítí, bez měření se neobejdete. Nedokážete-li fungování a výkon svého webu změřit a vyhodnotit, jste odsouzeni ke slepému tápání, opakování stejných chyb, vyvozování nesprávných závěrů.

Do hlubin webové analýzy se bez vhodného nástroje není radno pouštět. Analytické aplikace se v posledních letech objevují jako houby po dešti – a sáhnout po té správné není jen věcí vkusu, ale i zkušeností a zamýšlených výstupů. Které jsou ty nejpopulárnější?

Google Analytics

Status nejrozšířenějšího nástroje pro webovou analytiku už více než 12 let drží Google Analytics. K září 2017 jej pro měření využívá 54,1 % všech existujících stránek – v absolutních číslech jde o miliardy webů.

Přestože je pro mnoho webových správců Google Analytics první a jedinou volbou pro analýzu návštěvníků, ne vždy se jeho používání vyplatí. Vyhnout by se mu měly zejména affiliate weby. Podobné stránky Google zpravidla penalizuje – implementací měřicího kódu tak největšímu internetovému vyhledávači odkryjete karty.

Výhody nástroje Google Analytics:

Na kolik vás Google Analytics vyjde?

  • v základní verzi zdarma,
  • v profesionální verzi od 150 000 $ za rok.

Clicktale

Vidí uživatelům až do obýváku – nebo alespoň na monitory jejich počítačů a mobilních zařízení. Clicktale dokáže zaznamenat pohyb kurzoru (prstu) po obrazovce, na základě toho pak vytváří tzv. heat maps – oblasti, ve kterých se uživatel na webu zdržuje nejvíce a nejméně. Kromě toho zaznamenává Clicktale i základní statistiky.

Výhody nástroje Clicktale:

  • měření a záznam uživatelova chování,
  • možnost psychologické a konverzní analýzy (placená služba),
  • množství návodů a tutoriálů.

Náklady na používání aplikace Clicktale sděluje společnost na základě poptávky.

Piwik

Piwik je open source snahou o platformu podobnou nástroji Google Analytics. V základní verzi je Piwik zdarma, placená (se zajištěnou podporou, instalací a nastavením) vyjde za rok 1 666× levněji než profesionální balíček Google Analytics.

Výhody nástroje Piwik:

  • hostování databáze na vlastním serveru,
  • možnost individuálního přizpůsobení,
  • obsáhlé tutoriály a návody pro uživatele bezplatné verze.

Na kolik vás Piwik vyjde?

  • v základní verzi zdarma,
  • v profesionální verzi dle předpokládaného zhlédnutí stránek – od 7,5 $ za měsíc.

Crazy Egg

Trochu odlišný přístup k webové analyticeCrazy Egg. Trackovací nástroj kromě heat maps měří a sleduje také scrollování (a místo, ve kterém uživatelé web opouštějí), funkce Overlay dokáže vysledovat každé kliknutí (i na elementy, které nejsou pro kliknutí určeny). Díky tomu snadno zjistíte, zda si uživatelé určitá místa nepletou s funkčními prvky, popř. ve které části stránky web nejčastěji opouští.

Výhody nástroje Crazy Egg:

  • vizuální záznam uživatelova chování,
  • jednoduchá instalace, intuitivní ovládání,
  • relativně snadná interpretace získaných dat.

Na kolik vás Crazy Egg vyjde?

  • prvních 30 dní na zkoušku zdarma,
  • v profesionální verzi dle zvoleného balíčku od 9 $ za měsíc.

Statistika nuda je…

přinese vám ale hodnotné údaje. Nebo vám je zprostředkujeme my. Ozvěte se nám – zdarma s vámi probereme, k čemu všemu můžete na svém webu údaje z měření využít a který nástroj je pro vás nejvhodnější.

Nejnovější články

V Praze nalezneme přibližně 4 500 restaurací, které společně vytváří extrémně konkurenční prostředí, ve kterém není…
Na začátek několik faktů: Twitter má cca 328 milionu aktivních uživatelů měsíčně, jde o jednu z nejzásadnějších…
O LinkedInu slyšel snad každý, kdo někdy alespoň lehce zavadil o sféru marketingu, IT nebo byznysu. Málokdo už ale ví,…