vymýšlení témat pro content marketing

Připravovali jste někdy steak? Jde o náročnou kratochvíli. Vybrat správný kus masa, dobře jej připravit, okořenit a opéct; každý krok navazuje na předchozí, dokonalý gurmánský zážitek dokáže zhatit jediná sekunda nepozornosti.

Podobně se to má s obsahovou strategií. Můžete mít po ruce prvotřídní suroviny – propracované persony, plán propagace i copywritera par excellence; bez správného postupu přípravy svou cílovou skupinu výsledným pokrmem neohromíte.

Obsahový marketing stojí a padá se zajímavými tématy. Jejich vymýšlení se podobá dolování kovů a drahokamů z útrob země. Se správnými nástroji rychle oddělíte hlušinu od vzácných rud – a s troškou štěstí na vás čas od času vykoukne diamant, který svým leskem roznese věhlas vašeho brandu do všech koutů internetu.

A my vám prozradíme, jak takový obsahový diamant najít.

Oslovte své klienty

Začneme pěkně od podlahy. Svého typického zákazníka určitě znáte. Víte, kolik mu asi je. Čím tráví svůj volný čas. Jak často a za kolik u vás nakupuje. A pokud nevíte, z webových analytických nástrojů to rychle zjistíte.

Setkali jste se ale někdy s některým z nich tváří v tvář? Víte, jaké problémy jej při nákupu vašeho zboží nejvíc pálí, co jej na vašich službách opravdu zajímá?

Jedna otázka vydá za tisíc domněnek. Nabídněte svým klientům slevu výměnou za vyplnění dotazníku. Pozvěte je na oběd a zeptejte se jich. Projděte oborová diskuzní fóra, vylovte nejčastější otázky. A pak sestavte tematický plán, který jejich nejpalčivější dotazy zodpoví.

Vyzpovídejte prodavače a zákaznickou podporu

O některých věcech se před cizími lidmi mluví těžko. U některých dotazů budou vaši klienti zkrátka mlžit. To pro vás znamená jediné: Vydejte se za svými prodavači na prodejnu, vyzpovídejte operátory své zákaznické podpory.

Ti vědí nejlépe, co vaše zákazníky trápí, co nejčastěji hledají (a nenacházejí) na vašem webu. Třeba je to absence návodu na správnou zálivku pro konopí. Problémy s instalací autorádia. Nebo nejasnosti při výběru dárkového poukazu.

Zeptejte se jich.

Prostudujte konkurenci

Povědomí o content marketingu v Česku roste. Přesto se stále najde celá řádka společností, které obsah svého webu staví na osvědčené triádě „Domů / Služby / Kontakt“. Neznalost vyznavačů „zlatých devadesátých“ vám dává do rukou mocnou zbraň.

V zahraničí provařená, stokrát omletá témata často v českém rybníčku platí za velkou neznámou. Jejich zpracováním se na vás přilepí status „průkopníka“, čísla čtenosti porostou – a stejně tak zájem o vaši značku.

Mrkněte při studiu postupů za velkou louží. A nezapomeňte ani na domácí konkurenci. Jaká témata u nich slaví úspěch? O která si jejich zákazníci ani kolo neopřou? Inspirujte se – a nikdy, za žádných okolností, jejich témata nekopírujte.

Ponořte se do brainstormingu

Meeting, briefing … někde stereotypy o nadnárodních koncernech vznikat musí. Třeba takový brainstorming: Skupinové nadhazování nápadů na základě myšlenek a idejí ostatních členů týmu. Víc hlav víc ví – podobná seance může dát vzniknout i vaší obsahové strategii.

Kreativní myšlení navíc podněcuje smyslová deprivace: Hodina v šedé, ponuré zasedačce vykřeše z vašeho týmu tucty témat i nápadů. Nepotřebujete víc než tužku, papír a pevné nervy.

Co si o problémech zákazníků vaši zaměstnanci myslí? Jak by se k nákupu postavili v jejich kůži? Na čem prodeje nejčastěji selhávají? Poslouchejte, zapisujte. Vězte, že zachycené myšlenky pro vás mohou mít cenu zlata. Možná je neuvidíte hned. Nechte je chvíli uzrát – a vraťte se k nim s čerstvým pohledem o den později.

Proberte se analýzou klíčových slov

Za dobrou klíčovku šli bychom světa kraj… analýza klíčových slov vám prozradí, co nejčastěji lidé v souvislosti s vaším oborem a profesí vyhledávají. Napoví, po čem vaši zákazníci touží. A také jak často se jejich tužby probouzí.

Ale pozor: Samotná analýza klíčových slov vás nespasí. V ideálním případě je její studium završením cyklu, který začíná u klientů a táhne se přes zaměstnance k důkladnému hloubání nad postupy konkurenčních společností. Tomu se zkrátka nevyhnete.

Království a půl princezny se dnes nedává za drakovu hlavu, ale za správná témata. Už víte, jaká jsou ta vaše?

Zjistíme, která témata vaší klientele sednou

Nejste si jisti, jak své zákazníky zaujmout? Nevíte, jak správně sestavit obsahový plán a plnit jej? Rádi vám s ním pomůžeme. Napište nám nebo zavolejte a zjistěte, jakou sílu v sobě obsahový marketing pro vaši společnost skrývá!

Nejnovější články

V Praze nalezneme přibližně 4 500 restaurací, které společně vytváří extrémně konkurenční prostředí, ve kterém není…
Na začátek několik faktů: Twitter má cca 328 milionu aktivních uživatelů měsíčně, jde o jednu z nejzásadnějších…
O LinkedInu slyšel snad každý, kdo někdy alespoň lehce zavadil o sféru marketingu, IT nebo byznysu. Málokdo už ale ví,…