digitální marketing pro restaurace

V Praze nalezneme přibližně 4 500 restaurací, které společně vytváří extrémně konkurenční prostředí, ve kterém není lehké se prosadit. Přesto jen velmi malá část využívá v rámci konkurenčního boje nástroje online marketingu a zejména PPC. A právě z tohoto důvodu se dnes podíváme, které z těchto nástrojů může být výhodné používat.

restaurace v praze

Pojďme si tedy představit středně velkou restauraci v širším centru Prahy. Restaurace není ani uznávanou destinací pro náročné gurmány, na druhou stranu se ani zdaleka nemůže řadit mezi to nejhorší. Zkrátka průměr. Marketingovou komunikaci příliš neřeší, protože ji považuje za vyhozené peníze. Přesto disponuje jednoduchou webovou stránkou, kde lze nalézt základní kontaktní informace, pár fotek a základní nabídku. Na Facebooku má profil s několika desítkami fanoušků, o který se nikdo příliš nestará.

Nejprve si projdeme základní nástroje, které PPC nabízí a měla by je používat každá restaurace. Po těchto nástrojích si představíme některé specifičtější, které mohou posloužit jako inspirace. Jak bychom tedy mohli do Vaší restaurace přivést větší počet zákazníků?

Základní nástroje

Rozšíření o volání

Pomocí tohoto rozšíření bude mít Váš potenciální zákazník možnost Vám jedním kliknutím zavolat, například, aby si ověřil, zda máte v danou chvíli dostatek volných míst nebo zarezervoval stůl.

Pokud by se naše modelová restaurace zaměřovala na burgery; ve chvíli, kdy někdo zadá do vyhledávače např. "burger praha", zobrazila by se reklama naší restaurace. Potenciální zákazník má potom možnost buď kliknout na reklamu samotnou a zobrazit Váš web, a nebo kliknout na ikonku telefonu a rovnou Vám zavolat.

rozšíření o volání

Toto rozšíření obvykle zvyšuje míru prokliku, což může vést ke snížení ceny, kterou za proklik platíte. Jak při kliku na reklamu, tak i na ikonku telefonu, vždy platíte cenu za proklik. Google dokonce nabízí zobrazovat možnost zavolání jen ve Vámi určených časech.

Kampaně pouze pro volání

Další možností využití telefonních čísel jsou kampaně pouze pro volání. Tyto kampaně jsou vhodné zejména pro restaurace, které nedisponují webovými stránkami a nebo na ně, ať už z jakéhokoliv důvodu, nechtějí potenciální zákazníky přivádět.

V kampaních pouze pro volání má zákazník jedinou možnost - volat. Takto vytvořené reklamy se budou zobrazovat pouze na zařízeních, které umožňují telefonování. I zde platíte cenu za proklik

kampaně pouze pro volání

Rozšíření o lokalitu

Toto rozšíření Vám pomůže přivést zákazníky přímo k Vám. Ti si tak mohou zobrazit vzdálenost do Vaší restaurace z místa, kde se právě nacházejí; zobrazit adresu a nebo stránku s podrobnostmi (např. otevírací dobou, fotkami, hodnocením a trasou).

Velkou výhodu může představovat fakt, že kdokoliv do map Googlu zadá restaurace, zobrazí se ikonka restaurace na Vaší adrese. Po kliknutí se mohou zobrazit výše zmíněné podrobnosti společně s trasou. Pod trasou si představte klasickou navigaci, která zákazníka krok po kroku, ulici po ulici vede do Vaší pobočky. Mapy nabídnout též spojení pomocí MHD nebo trasu pro auta.

Pro samotné nastavení je potřeba Váš AdWords účet propojit se službou Moje firma na Google. Vytvoření účtu Moje firma na Googlu a samotné ověření mohou trvat i několik dní.

rozšíření o lokalitu

Geografické cílení

Další možností je cílit Vaše reklamy jen na určitou oblast, např. město a jeho okolí, městskou část. K dispozici je i okruhové cílení - tedy určitá vzdálenost okolo Vaší restaurace. V obrázku níže vidíme okruhové cílení nastavené na 1 km okolo adresy Dlouhá 3, Praha.

Toto cílení pomůže zobrazovat Vaši reklamu relevantnějšímu segmentu ve chvíli, kdy zrovna hledá Vaše klíčové slovo (např. "restaurace praha 1") a zároveň se nachází v požadované vzdálenosti od Vaší pobočky.

geografické cílení

Časový rozvrh reklam

Google nabízí možnost zvolit si časové úseky, kdy se Vaše reklamy budou zobrazovat. Tuto možnost lze využít například pro méně vytížené části dne ve Vaší restauraci nebo pro specifickou nabídku v určitou denní dobu (snídaně, brunch, happy hours).

Samotné nastavení je velmi rychlé a přehledné, jak můžeme vidět na následujícím obrázku.

časový rozvrh reklam

Pokročilé nástroje - inspirace

Zde jen okrajově zmíním, jaké další PPC a online nástroje mě pro restaurace napadají.

Restaurace by se mohla zaměřit na:

  • ne česky hovořící obyvatele/návštěvníky Prahy

  • využít e-mailové adresy zadané při online rezervaci na webu restaurace pro další oslovení těchto lidí

  • účet AdWords propojit s Google+

  • reklamy by mohly obsahovat rozšíření o recenze a hodnocení zákazníků

  • bylo možné použít i obsahovou síť v kombinaci s custom affinity audiences

  • remarketing

Jak jsme si ukázali, jen několik málo základních nástrojů může významně přispět k úspěchu nebo neúspěchu Vaší restaurace. Všechny výše zmíněné nástroje jsou dostupné komukoliv, kdo se je rozhodne používat. Na druhou stranu jejich nastavení a optimalizace téměř vždy vyžaduje čas profesionálního PPC specialisty, aby bylo dosaženo co největšího efektu. Pokud bych sám vlastnil nebo řídil restauraci v konkurenci 4 500 dalších, neváhal bych ani vteřinu a tyto nástroje začal využívat.

Nejnovější články

Na začátek několik faktů: Twitter má cca 328 milionu aktivních uživatelů měsíčně, jde o jednu z nejzásadnějších…
O LinkedInu slyšel snad každý, kdo někdy alespoň lehce zavadil o sféru marketingu, IT nebo byznysu. Málokdo už ale ví,…
Sociální sítě hrají stále větší prim. Jsou zdrojem poučení i zábavy, místem pro odpočinek i domlouvání důležitých…