Facebook a marketing: Naučte se mluvit s Facebookem

Největší sociální síť a osmá nejsilnější značka na světě, nejvíce aktivních uživatelů – stačí vyjmenovat několik superlativ a většina z nás má jasno. Facebook byl první vlaštovkou sociálních aplikací nové generace a jednou z prvních, kterým se podařilo dotáhnout dokonalé propojení sociální sítě se světem reklamy.

Pro začátek trocha statistiky: K říjnu 2017 se dle magazínu TechCrunch Facebook chlubí více než 2 miliardami uživatelů. Ikonická síť denně zaznamená 55 milionů nových statusů a 350 milionů nahraných fotografií, za hodinu sociální sítí proteče 9 milionů zpráv. A mimochodem – oblíbené „lajkovací“ tlačítko zaznamenalo od svého vzniku v únoru 2009 přibližně 1,13 bilionu stisknutí. Jak si Facebook stojí z pohledu digitálního marketingu?

Bez Facebooku ani ránu

Facebook pro tisíce společností zcela zásadní marketingový kanál. Podle výzkumu společnosti Social Media Today je na Facebooku až polovina mladé generace (18-34 let) – a v průměru na něm stráví 7 hodin týdně. Největší sociální síť na světě už dávno neplatí za zdroj povrchní zábavy; nabízí pracovní příležitosti, novinky z oboru, celou paletu nejrůznějších názorů. V kombinaci s odlehčenějším tónem komunikace, který je síti vlastní, je Facebook živnou půdou pro řadu zakázek, náborových kampaní i šíření povědomí o značce.

Reklamní systém Facebooku začal být relevantní především po roce 2012, kdy síť začala snižovat organický dosah sdíleného obsahu. Cílená propagace umožnila zasáhnout větší množství uživatelů už předtím, posledních několik let je – zejména v kombinaci s nárůstem obliby obsahového marketingu nedílnou součástí marketingových aktivit mnoha společností.

Reklamou to vše začíná…

Reklamní systém Facebooku prošel v posledních letech obrovskou proměnou a vylepšením – jeho současná podoba je tak velmi intuitivní, snadno ovladatelná. Každou kampaň lze během sekundy nastavit na určitý cíl; můžete…

  • propagovat zboží či služby (s tlačítkem pro objednávku),
  • …šířit zajímavý obsah s cílem získání e-mailového kontaktu,
  • …se snažit o navýšení konverzí (např. stažení bonusového e-booku).

Vzhledem ke stamilionům uživatelů je možné reklamu zacílit na kteroukoliv skupinu obyvatel. Svůj produkt můžete nabídnout fanouškům vaší stránky i jejich přátelům (u kterých je šance, budou hodnoty a potřeby svých známých sdílet). Služby můžete cílit dle demografických metrik (věk, pohlaví, vzdělání, rodinný stav, ale třeba i uživatelé slavící narozeniny), na základě jazyka nebo geografické polohy.

…vyhodnocením pokračuje…

Vložená aplikace na základě cílení a nastaveného rozpočtu automatický zhodnotí, ke kolika uživatelům se propagovaný obsah dostane – a dle toho doporučí zúžení či rozšíření vlastností cílové skupiny.

Nastavení nabízí marketérům možnost vyčerpat rozpočet během jediného dne, ale také natáhnout propagaci na libovolně dlouhou dobu. V průběhu i po skončení propagace můžete kdykoliv nahlédnout do průběžně aktualizovaných reportovaných statistik a dle toho zhodnotit dosah reklamy.

Nechybí ani možnost změřit konverzní poměr – to umožňuje funkce Facebook Pixel, fungující na bázi generované kódu, který vložíte na příslušnou podstránku webu.

…úspěšným prodejem končí

V dobrých rukou se Facebook dokáže proměnit v nástroj generující zisk a rozšiřující povědomí o společnosti. Rádi vám pomůžeme nejen s jeho nastavením, ale i správou, zacílíme propagaci na vaši cílovou skupinu. Ozvěte se námzdarma s vámi probereme, co vaší společnosti může dobře spravovaný Facebook přinést!

Nejnovější články

V Praze nalezneme přibližně 4 500 restaurací, které společně vytváří extrémně konkurenční prostředí, ve kterém není…
Na začátek několik faktů: Twitter má cca 328 milionu aktivních uživatelů měsíčně, jde o jednu z nejzásadnějších…
O LinkedInu slyšel snad každý, kdo někdy alespoň lehce zavadil o sféru marketingu, IT nebo byznysu. Málokdo už ale ví,…