Instagram a marketing: Sdělte to fotkou nebo videem!

Sociální sítě hrají stále větší prim. Jsou zdrojem poučení i zábavy, místem pro odpočinek i domlouvání důležitých meetingů a setkání. Na Facebooku tráví mladá generace v průměru 7 hodin týdně, LinkedIn je místem setkávání profesionálů, hledání pracovních příležitostí a zakázek. Diverzifikace sociálních sítí dovoluje odlišné marketingové cílení – a zatímco pro zmíněný LinkedIn se hodí spíše konzervativnější přístup, na Facebooku si i vážné firmy mohou dovolit sem tam utrousit pár emojis.

Rozmanitost sociálních sítí dokresluje Instagram. Svou vizuální charakteristikou cílí spíše na líbivé oko konzumentů zajímavého obsahu – primárním výstupem této sítě jsou ostatně fotografie.  Jeho rostoucí obliba s nadsázkou koresponduje s tezí, že „uživatelé internetu nečtou". Dle agentury Social Medial Today využívalo Instagram aktivně 400 milionů lidí denně (dvě třetiny toho jsou ženy), sekci Instagram Stories potom 250 milonů.

Z demografického hlediska je 93 % uživatelů je mladších 35 let, polovina sleduje profil alespoň jedné značky. Pro mnohé společnosti se Instagram stává čím dál důležitější marketingovou platformou.

Tomu jde naproti i vedení sociální sítě – od roku 2016 umožňuje správu marketingových kampaní skrze platformu Instagram for Business. Kromě přípravy a cílení příspěvků mohou marketéři svůj obsahový plán řídit přes aplikaci Social Media Content Calendar, detailní výsledky o úspěchu té které kampaně zase zprostředkovává Iconosquare.

Cílem nemusí být jen prodej

V postindustriálním světě lidé od malých společností i nadnárodních koncernů nežádají už jen ukojení materiálních potřeb – zásadní je pro i ně možnost se se značkou ztotožnit. Čím dál více firem vychází svým zákazníkům vstříc – necílí však jen na jejich loajalitu ve smyslu nákupního procesu.

Vizuální prezentace těch „správných“ hodnot na Instagramu dlouhodobě ústí v příliv talentovaných profesionálů. Odborné schopnosti se stávají čím dál cennějším kapitálem; postupně budovaná oddanost fanoušků „obrázkové“ sociální sítě (kde má více než polovina uživatelů studentský status) je pro leckteré firmy cennější než hromada prodaného zboží.

Uveďte se ve správném světle

Tvorba příspěvků na instagramový profil si nežádá jen copywritera. Pro kvalitní posty je důležité mít po ruce i zkušeného fotografy a grafiky. Znalost kompozice obrazu, typografie i techniky je pro pořízení (a úpravu) dobrých fotografií naprosto zásadní. Nejde to ale ani bez znalosti cílového publika (a jejich předobrazu v podobě person) a vhodně cílených hashtagů.

Jaké příspěvky u uživatelů nejvíce bodují?

  • Jídlo a gastronomie;
  • Zákulisí společnosti
  • Nové produkty
  • Slevy a mimořádné akce
  • Motivační fotografie

Nezapomeňte na ‚Stories‘

Být viděn „tady a teď“ umožňuje na popularitě nabývající funkce Instagram Stories. Během jediného roku existence přešla ‚Stories‘ od jednoduchých fotografií ke komplexním videům se zabudovanou reklamou.

Cílem Instagram Stories je světu ukázat, co daný uživatel právě prožívá, kde se nachází. Jde o časově omezený záznam – po 24 hodinách nenávratně mizí. Jednotlivé příběhy lze hledat pomocí hashtagů nebo geografické polohy – a právě to je branou pro zacílení reklamních postů.

Nemáte uměleckou kompozici v oku? Nebo zkrátka nevíte, jak s Instagramem pracovat tak, aby reputaci vaší společnosti zvyšoval? Svěřte správu sociální sítě odborníkům. Připravíme pro vás posty, nastavíme správné hashtagy, naladíme se na tón vašich fanoušků. Domluvte si s námi nezávaznou konzultaci a zjistěte, jak svůj instagramový profil vylepšit!

Nejnovější články

V Praze nalezneme přibližně 4 500 restaurací, které společně vytváří extrémně konkurenční prostředí, ve kterém není…
Na začátek několik faktů: Twitter má cca 328 milionu aktivních uživatelů měsíčně, jde o jednu z nejzásadnějších…
O LinkedInu slyšel snad každý, kdo někdy alespoň lehce zavadil o sféru marketingu, IT nebo byznysu. Málokdo už ale ví,…