LinkedIn a marketing: Zlatý důl pro obsahové marketéry?

O LinkedInu slyšel snad každý, kdo někdy alespoň lehce zavadil o sféru marketingu, IT nebo byznysu. Málokdo už ale ví, že jde o jednu z nejstarších sociálních sítí světa. LinkedIn se zrodil ke konci roku 2002 v kalifornském Mountain View, 9 měsíců před někdejším sociálním gigantem Myspace. Od skromných počátků urazil LinkedIn impozantní cestu; prvního milionu uživatelů dosáhl roku 2004, dnes se chlubí bezmála půlmiliardovou komunitou profesionálů a společností všech velikostí.

A zatímco ve svých počátcích měl LinkedIn poněkud nelichotivý status „skladiště elektronických životopisů“, v posledních letech chytá sociální gigant druhý dech. Spícího obra probudil ze spánku mj. boom obsahového marketingu – a kvalitní články, infografiky a videa (spolu se profesionálními zájmovými skupinami) se pro miliony uživatelů staly důvodem začít LinkedIn aktivně používat.

Kvalitním obsahem k zákazníkovu srdci

Oboroví lídři a špičkoví profesionálové, pokrokoví miliardáři i společnosti z nejrůznějších oborů – ti všichni na Linkedinu sdílí své názory a zkušenosti, aktivně diskutují a rozvíjejí své myšlenky. LinkedIn díky tomu získal v posledních letech status platformy pro šíření povědomí o firmách i nezávislých profesionálech, o jejich vizích, hodnotách a plánech. Ti všichni uživatelům sociální sítě kromě článků nabízejí třeba také případové studie nebo nabídky zaměstnání.

Snaha „ulovit“ nové zaměstnance přestává na LinkedInu být primárním cílem; kvalitním obsahem o sobě společnost zvyšuje povědomí, roste její renomé i odborná hodnota. Posty se navíc dostávají k těm, kteří se o něj opravdu zajímají – a nezanikají mezi záplavou koťátek, memů a komentářů. Pro přípravu delších blogových postů a jejich správu (včetně formátování, prolinkování a přidání fotek či videa) je určena aplikace Pulse Platform. SlideShare zase padne do noty těm, kteří rádi sdílejí komentované prezentace.

Placená propagace – drahá, ale účinná

I LinkedIn samozřejmě nabízí placenou reklamu. Klasickou propagaci v newsfeedu doplňuje i služba rozesílání propagačních e-mailů (InMail), zkusit můžete i dynamické reklamní spoty.

Volba druhu propagace se odvíjí od vašich cílů. Chcete zvednout povědomí o nové službě, produktu, či rovnou celé společnosti? Chcete se prezentovat jako expert v oboru? LinkedIn samotný doporučuje klasickou newsfeedovou propagaci doplnit placeným e-mailingem – podle statistik dokáže součinnost obou kanálů zvednout míru kliknutí na cílový odkaz o 99 %.

Nevýhodou LinkedInu je poměrně drahá propagace. Zatímco u cílených kampaní na jiných sociálních lze (při dobrém nastavení a relevantním obsahu) získat nový kontakt za cenu několika korun, u této sociální sítě jdou náklady do desítek Kč, podobně jsou ceny nastavené pro prokliky; i pro menší reklamní kampaň je třeba počítat s tisícovými částkami. To je ovšem částečně vyvážené vyššími konverzními poměry.

Nejnovější články

V Praze nalezneme přibližně 4 500 restaurací, které společně vytváří extrémně konkurenční prostředí, ve kterém není…
Na začátek několik faktů: Twitter má cca 328 milionu aktivních uživatelů měsíčně, jde o jednu z nejzásadnějších…
Sociální sítě hrají stále větší prim. Jsou zdrojem poučení i zábavy, místem pro odpočinek i domlouvání důležitých…