Špatné nadpisy a formátování zabíjí vaše podnikání. Přečtěte si, jak to napravit

Špatné titulky vás stojí až 90 % potenciálních klientů. Přesně takové množství uživatelů dokáže vágní, nejasný a nudný nadpis odradit od přečtení článků, kliknutí na odkaz ve výsledcích vyhledávání nebo provedení určité akce. Chabé titulky jsou jako rzí prožraná, ztuha se otevírající vrata – většina lidí se je ani nepokusí otevřít, ačkoliv obsah za nimi může mít cenu zlata.

Podobně odrazuje čtenáře i špatné formátování. Blokově zarovnaný text ztěžuje čtení, obsáhlé odstavce se slévají v nečitelné pasáže. Nejde jen o konzumenty obsahu; na strukturu a formátování textu hledí v čím dále větší míře také vyhledávací algoritmy.

Nudné titulky a nepřehledný text budují bariéru mezi vaším sdělením a čtenářem. Nenuťte jej zbytečně napínat síly. A nevkládejte energii do článků, které si pak nikdo nepřečte – raději se naučte obsah formátovat a tvořit přitažlivé nadpisy.

1. Vzbuďte zájem

Úderná prohlášení jsou páteří marketingové strategii mnoha společností. Nokia svou značku postavila na spojování lidí („Connecting People“), Toyota staví na dlouhé životnosti svých automobilů („Today. Tomorrow. Toyota“). Podobně fungují i titulky bulvárních deníků. Nadpisy ve stylu „Víme, kdy zemřete“ vás výtisk novin donutí koupit – přestože se ukáže, že silné prohlášení je jen maskou pro střízlivější článek o pravděpodobném věku úmrtí vzhledem k životosprávě, kterou vedete.

Zvědavost je hnacím motorem většiny dobrých nadpisů. Čtenáře zajímají negativní vymezení, přitahují je číslovky („10 druhů lidí, které si nechcete pustit k tělu“), nedokončené a nakousnuté myšlenky („Přenocovali jsme na opuštěném hradě. Nikdy neuvěříte, co se nám přihodilo!“) a také otázky („99 % lidí tímto testem inteligence neprojde. Zvládnete jej vy?“).

2. Povzbuďte čtenáře k akci

Mluvte ke svým čtenářům. Výzkum vedený Ohio State University prokázal, že marketingová sdělení ve druhé osobě jsou mnohem přesvědčivější než totožné informace podané ich formou. Platí to nejen pro nadpisy, ale i samotné články nebo webovou textaci. Vyzvěte uživatele k akci a slibte mu vyřešení jeho problému („Špatné nadpisy a formátování zabíjí vaše podnikání. Přečtěte si, jak to napravit“).

U prodejních nadpisů a titulků využijte techniky urgence; ukažte čtenáři, o co může přijít, zkraťte mu dobu pro rozhodnutí („Nevíte, co pod stromeček? Kupte kabát ještě dnes a máte ho za polovic!“).

3. Formátujte a nebojte se mezinadpisů

Zapamatujte si jedno: Odstavce ani dílčí titulky nejsou žádné zlo.

Formátování dá vašemu textu dynamiku i řád. Co odstavec, to jedna rozvedená myšlenka. Co mezititulek, to několik odstavců postavených na totožné úvaze. Není to nic těžkého – přečtěte si znovu pozorně tento článek. Všímejte si logické návaznosti, toku textu od obecných formulací ke konkrétním frázím.

Všimněte si vytučněných slov a termínů. Jde o záchytné body, vypíchnutí toho nejzásadnějšího v každém odstavci. Podobné formátování je důležité nejen pro čtenáře (kteří ve skutečnosti v drtivé většině nečtou), ale i pro algoritmy vyhledávacích systémů.

4. Využijte síly svého obsahu…

…a odkazujte. Proložte text vhodnými formulacemi, navnaďte čtenářovu pozornost a odkažte jej na články a videa, která jste v minulosti vytvořili v rámci obsahové strategie. Nebojte se ani prolinkování na své služby, ale pamatujte – s mírou. Neztraťte důvěru svého čtenář ve váš obsah tím, že jej ustavičně budete odkazovat k objednávkovému formuláři. Ano, zvýšení obratu je jedním z vašich cílů – nechte ho ale k rozhodnutí využití vašich služeb či nákupu zboží dojít sami.

Nebojte se odkazovat na oborové autority. I ve vysoce konkurenčním odvětví není vždy nejvýhodnější hrát si na vlastním písečku – není od věci svým čtenářům čas od času doporučit zajímavý konkurenční obsah.

Poradíme vám, jak nadpisy oživit

A nebude vás to stát ani korunu. Stačí jediné – domluvte si s námi bezplatnou konzultaci. Probereme, jak by se vaše titulky daly vylepšit tak, aby generovaly více návštěv a zákazníků.

Nejnovější články

V Praze nalezneme přibližně 4 500 restaurací, které společně vytváří extrémně konkurenční prostředí, ve kterém není…
Na začátek několik faktů: Twitter má cca 328 milionu aktivních uživatelů měsíčně, jde o jednu z nejzásadnějších…
O LinkedInu slyšel snad každý, kdo někdy alespoň lehce zavadil o sféru marketingu, IT nebo byznysu. Málokdo už ale ví,…