Twitter a marketing: 140 znaků, které mění svět

Na začátek několik faktů: Twitter má cca 328 milionu aktivních uživatelů měsíčně, jde o jednu z nejzásadnějších platforem tzv. nových médií. Jeho formát dovoluje sdílení krátkých zpráv (do 140 znaků), v případě Twitteru ale naprosto platí, že „méně je někdy více“. Na malém prostoru dovoluje sdílet zásadní technologické objevy, mimořádně oblíbený je ve zpravodajství – a samozřejmě také mezi nejrůznějšími společnostmi, kterým pomáhá dokreslovat povědomí o vizi a hodnotách značky, ale také samozřejmě šířit informace o nových produktech a službách.

Podle průzkumu společnosti Convince & Convert podněcuje prostředí Twitteru uživatele k následování značek – téměř třikrát častěji, než je tomu na Facebooku. To ostatně koresponduje s demografickým zastoupením uživatelů Twitteru; 37 % patří mezi mileniály, tedy do generace ve věku 18 až 29 let. Bez zajímavosti není ani to, že podle zprávy magazínu Mediahub je na Twitteru asi 300 tisíc Čechů. Ačkoliv nejde o nezanedbatelný počet, množství českých uživatelů této sociální sítě je zhruba na desetině tuzemských uživatelů Facebooku.

Tak trochu jiná reklama

I navzdory tomu se propagace obsahu na Twitteru vyplatí. Doplňuje totiž mozaiku zbytku sociálních sítí, pomáhá udržovat povědomí o značce i sdílet stanoviska společnosti.

Marketingová aplikace nabízí tři cesty reklamního sdílení; propagace tweetů znamená, že se vaše posty objeví na vrcholu newsfeedu zacílené skupiny a také na prvním místě ve výsledcích vyhledávání. Propagace účtu je ve znamení jakéhosi „kobercového náletu“ – uživatelům se v newsfeedu objevuje celé spektrum tweetů, vyhledávací algoritmy kromě toho relevantní cílové skupině navrhují sledování vašeho profilu.

Vedle toho nabízí reklamní systém i propagaci „trendu“, tedy oblasti vašeho podnikání – to se posléze ve formě hashtagu objeví ve sloupci s trendy pro dané období.

Zásady firemního působení na Twitteru

Správa firemního profilu na Twitteru se od spravování vlastního profilu liší. Především je nutné zachovávat profesionálnější tón, a to i v případě krizové komunikace. Mlčení není v případě negativních komentářů řešením – naopak společnost ukáže ve špatném světle. Není výjimkou, že nadnárodní koncerny používají Twitter jako prostředek pro hromadnou omluvu či přiznání vlastních pochybení.

Bez pravidelného tweetování váš profil na Twitteru dlouho nevydrží. Odborníci doporučují alespoň jeden post denně, nenechte se ale zmást – vytvořit smysluplný obsah na ploše 140 znaků dá zabrat i ostříleným borcům. Heslovité vyjadřování není na škodu.

Nezapomeňte čas od času retweetnout či sdílet cizí obsah. Nehrajte jen na vlastním písečku – oborové novinky a zajímavé zprávy se k uživatelům stejně dostanou. Proč byste jimi šiřiteli nemohli být právě vy? Sdílení cizích názorů a myšlenek má i další výhodu – princip reciprocity nutí druhou stranu vám tuto laskavost oplatit. Vaše společnost tak bude na očích i následovníkům vaší konkurence.

Vměstnat do 140 znaků hlavní myšlenku, vyzvat zákazníka k akci, a ještě jej zaujmout a pobavit? Nic snadného. Proto vám nabízíme bezplatnou konzultaci; poradíme vám, jak možnosti pro vaši společnost Twitter skýtá, načrtneme možný obsahový plán i formu příspěvků. Napište nám!

Nejnovější články

V Praze nalezneme přibližně 4 500 restaurací, které společně vytváří extrémně konkurenční prostředí, ve kterém není…
O LinkedInu slyšel snad každý, kdo někdy alespoň lehce zavadil o sféru marketingu, IT nebo byznysu. Málokdo už ale ví,…
Sociální sítě hrají stále větší prim. Jsou zdrojem poučení i zábavy, místem pro odpočinek i domlouvání důležitých…